Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok

jag skall flytta över min Prod studio (premiere, AE etc) från en dator till en annan. Dessutom skall jag flytta över en del plugins (twixtor och colorista blandannat).

Vad måste jag göra för att det skall gå smärtfritt, och att nykeln verkligen går att använda på den nya datorn.

Jag alla program (prod studio + plugins) skall gå att använda på två datorer, men jag har redan en laptop också. Dvs jag måste flytta över en "nykeln" för både prodstudio & pluggarna från en dator till en annan.

Jäkla jobbigt om det börjar krångla liksom.

Peter

Postad

1. I tex Premiere Pro, gå till Help > Deactivate

2. Avaktivera programmen enligt instruktion

3. Installera Production Sudio samt alla plug-ins på den nya datorn

Det är allt du behöver göra! :)

Postad

Deaktiverar du PPro i Production Studio, deaktiverar du samtidigt alla andra program.

Ev pluggar måste du aktivera om i fall de kräver det. Men ex Magic Bullet, Trapcode och Twixtor (har jag för mig) kräver ingen aktivering. Bara att du intstallerar om dom med sitt serienummer.

/Max

Postad

Ok, håller på att slänga över Prod studio (ppro 2.0, ae 7.0) etc.

Men detta har legat på en annan dator i över 1,5 år och säkerligen 5 uppdateringar har gjorts under den tiden på programmen. Jag hittar ingen uppdatering för detta på Adobe.

Skulle vilja hitta en fil som uppdaterarar alla dessa program till senaste versionen (alltså inte CS3, utan alla senaste "servicepacks" till PPro 2.0 AE7,0 m.m.) Speciellt då min nya dator har Vista

Var hittar man det?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...