Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har lite frågor. Är Sony PD250 något att ha? Ni som har använt en sådan, hur mycket bättre är den jämfört med t.ex PD170?

Lägger in en länk till kameran: http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=756986&product_id=428829

Om den här kameran suger enligt er, finns det någon annan kamera ni skulle rekomendera? Det ska vara en bra, stryktålig kamera bör väl tilläggas. Helst i samma prisklass som PD250'in, så länge det inte finns någon billigare som är bättre förstås.

Tack på förhand!

Postad

PD 250 är en kanonkamera - i princip samma som PD150 (samma ccd: er och linser som 150), fast med stora (och dyra) acc:ar och riktig sökare. Och bra ljud (mycket bättre än 150). Men har ändå en egenhet med ljudet som gör den riktigt lurig: Kör du med ex K6 eller 416 mickar kan ljudet dista fast du inte ser det på mätaren i sökaren.

Dock har den fast optik, vilket inte är idealiskt. Men å andra sidan får du ju samma optiska stabilisering och autofokus som i PD150.

Men i övrigt en riktig slitvarg där du, om du har de stora acc:arna kan köra på ett batteri i 4-5 timmar...

Trodde iofs dom hade slutat tillverka den.

/Max

Postad

Tack för svaret!

Jag har försökt hitta klipp på nätet där kameran använts. Hittade dock endast ett kort tråkigt klipp på youtube. Här är det:

Har du någon annan, nyare kamera i samma prisklass att rekomendera?

Postad

Vill du ha exempel kan du titta på allt som är inspelat med PD150 (och 170) eftersom det i princip är samma kamera. Men jag trodde att den hade försvunnit...

I samma klass finns ju bland annat Sony HVR-Z7E, Canon A1/G1 och inte minst JVC GY-HD201. Men om du vill ha stora band med lång inspelningstid blir det dyrare.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...