Gå till innehåll

Avid på Mac bra?


pld

Recommended Posts

Hej!

 

När jag köpte Avid Xpress Pro fick jag med i kartongen en PCversion som var version 5.2 och en Macversion som var version 4.8.1 så det jag undrar nu är om Avid prioterar PC framför Mac?

 

Varför jag ställer en sådan här underlig fråga är för att jag ska köpa en ny dator för efterbearbetning av video och nu har man börjat snegla lite på Mac efter några års användande av PC.

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Tidigare var PC versionen långt före, nu är dom ikapp varandra så vitt jag vet. Utan större skillnader mellan versionerna.

 

På en Intelmac kan du ju köra både OSX och Windows och Avid skickar ju med bägge versionerna i lådan (brasklapp för om Avid fungerar med Bootcamp dock, Avid är rätt petiga med drivers till framför allt grafik- och ljudkorten).

 

Nu är det nog mer upp till om man vill ha mac eller pc.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Nu är det nog mer upp till om man vill ha mac eller pc.

 

/Max

 

Det är där mitt problem ligger just nu, ska jag köpa Mac Pro eller PC HP xw 4400...

 

Tänkte åka till närmaste Scandinavian Photo på fredag och kolla vad dem har att erbjuda så får vi se hur det blir.

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Eller så hoppar du Avid och köper en Final Cut-lincens som fungerar alldeles utmärkt på mac :)

 

Jag har haft den tanken uppe men nu har man betalat 20 000:- och känner inte för att betala 12 495:- för ett nytt redigeringsprogram och jag trivs bra med Avid.

 

/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...