Kontroll Postad 24 februari 2008 Postad 24 februari 2008 Tjena tjena! Är det möjligt att få ut full kvalitet när man redigerar i APP CS3? Hur gör man isf? Offline och online redigering som gäller då eller? Tack på förhand! 0 Citera
Max_H Postad 24 februari 2008 Postad 24 februari 2008 Finns massor av metoder, en är att exportera som 8- eller 10-bit YUV. Eller som Quicktime Animation. Men är originalet DV är det ju tveksamt om det lönar sig - bättre blir det inte (annat än om du behöver hålla på och genomgå en massa generationer). /Max 0 Citera
Kontroll Postad 29 oktober 2008 Författare Postad 29 oktober 2008 Vad är en 8- eller 10-bit YUV? Vart hittar jag den? Ser inte att jag kan välja YUV under format?? Tack för all hjälp! =) 0 Citera
jimboyummin Postad 30 oktober 2008 Postad 30 oktober 2008 Quicktime animation innebär väl viss kompression, om än väldigt lite? Man kan däremot välja Quicktime och under kompressionsinställningarna välja "ingen". Jag testade det igår, resultatet blev grymt men 4 min film (DVCProHD 720P) blev typ 3,8 gb. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.