MrSandman Postad 21 februari 2008 Postad 21 februari 2008 Hejsan. Hittade denna underbara sida för bara några dagar sedan och registrerade mig idag. Har hållt på att jobba med Photoshop i flera år och gjort mest designjobb. Nu tänkte jag ta steget över till Adobe After Effects och känner mig grymt taggad. Min fråga är om någon här vet vart man kan hitta gratis filmklipp på nätet som man kan trixa lite med i just After Effects? Tacksam för alla svar 0 Citera
Headman Postad 21 februari 2008 Postad 21 februari 2008 Finns en del grejer du kan trixa med från http://www.videocopilot.net som är gratis men annars är det nog ganska tunt med såna grejor 0 Citera
thesnowboarders Postad 21 februari 2008 Postad 21 februari 2008 tunt med såna grejor TUNT?! Har du hört talas om creativecow.com :P? 0 Citera
vilcans Postad 22 februari 2008 Postad 22 februari 2008 Nu kanske du är mer ute efter att göra effektklipp, men om du vill testa att jobba med "vanlig" film (t.ex. klippa eller färgkorrigera) så har jag ett par tips. The Tracey Fragments är en långfilm som de la upp allt material till för att vem som helst skulle kunna göra en egen version av filmen. De hade även en tävling om vem som kunde göra den bästa klippningen. Jag hittar inte möjligheten att ladda ner på sajten längre, men testa bifogade torrents för att se om nån seedar fortfarande. (Dessa torrents är alltså lagliga, eftersom man får ladda ner råmaterialet till filmen.) Sedan gjorde även John August något liknande med The Nines, där han la upp delar av filmen och hade en tävling som handlade om att klippa en trailer. Jag hittar det inte just nu, men det är inte lika roligt eftersom det inte är råmaterial till en hel film.Tracey_Fragments_torrents.zip 0 Citera
Headman Postad 22 februari 2008 Postad 22 februari 2008 TUNT?! Har du hört talas om creativecow.com :P? Ja, det har jag. men allt är inte gratis dahh? 0 Citera
MrSandman Postad 26 februari 2008 Författare Postad 26 februari 2008 Tack för alla tips. Ska testa alla tutorials jag kommer över. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.