Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan. Hittade denna underbara sida för bara några dagar sedan och registrerade mig idag.

Har hållt på att jobba med Photoshop i flera år och gjort mest designjobb. Nu tänkte jag ta steget över till Adobe After Effects och känner mig grymt taggad. Min fråga är om någon här vet vart man kan hitta gratis filmklipp på nätet som man kan trixa lite med i just After Effects?

Tacksam för alla svar

Postad

Nu kanske du är mer ute efter att göra effektklipp, men om du vill testa att jobba med "vanlig" film (t.ex. klippa eller färgkorrigera) så har jag ett par tips.

The Tracey Fragments är en långfilm som de la upp allt material till för att vem som helst skulle kunna göra en egen version av filmen. De hade även en tävling om vem som kunde göra den bästa klippningen. Jag hittar inte möjligheten att ladda ner på sajten längre, men testa bifogade torrents för att se om nån seedar fortfarande. (Dessa torrents är alltså lagliga, eftersom man får ladda ner råmaterialet till filmen.)

Sedan gjorde även John August något liknande med The Nines, där han la upp delar av filmen och hade en tävling som handlade om att klippa en trailer. Jag hittar det inte just nu, men det är inte lika roligt eftersom det inte är råmaterial till en hel film.

Tracey_Fragments_torrents.zip

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...