dahaunted Postad 18 februari 2008 Postad 18 februari 2008 Jag kör ett PAL projekt i Premiere Pro 2. Jag ska exportera till en NTSC DVD för worldwide distro (med fokus på USA). Jag har provat utan att köra "always deinterlace" på frame options, men när jag exporterar till NTSC DVD interlaced blir det ganska interlace-randigt. När jag exporterar till progressive NTSC DVD blir det ok. Frågan är: Ska man köra INTERLACED (med de-interlacade scener) eller PROGRESSIVE DVD export till NTSC? Finns det några begränsningar hos DVD-spelare om man vill köra ut det som progressiv DVD? 0 Citera
Max_H Postad 19 februari 2008 Postad 19 februari 2008 Du kommer att få många konstiga fenomen om du inte konverterar alla NTSC klipp till PAL eller tvärtom INNAN du exporterar till DVD. Det är, som jag nämnde i en annan tråd, olika framerates på PAL och NTSC (och bildstorlekar) och det kommer att synas mycket tydligt i ex panoreringar eller snabba rörelser. /Max 0 Citera
ChrisSFP Postad 19 februari 2008 Postad 19 februari 2008 Samma rekommendation som Max just skrev 0 Citera
dahaunted Postad 19 februari 2008 Författare Postad 19 februari 2008 ok, nån idé om det ska vara interlaced eller progressiv DVD i slutändan? Det mesta av materialet är interlaced DV. 0 Citera
Max_H Postad 19 februari 2008 Postad 19 februari 2008 Mera en tycke- / smakfråga. Rätt konverterat får du inga problem med interlacing, men du kan fortfarande se en del, nästan "ghosting" på panoreringar, eftersom du måste ersätta alt lägga till frames. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.