Baudtler Postad 18 februari 2008 Postad 18 februari 2008 Hej jag har en sony hdr-hc7. Allt jag lägger in sparas i m2t. Problemet är att jag inte kan öppna filerna i after effects. Jag har testat både 7an och cs3. Jag har inga problem med att öppna filerna i tex VLC eller mediaplayer classic. Dock kan jag inte öppna dom i quicktime. Hur ska jag göra för att kunna redigera klippen i after effects? 0 Citera
Max_H Postad 18 februari 2008 Postad 18 februari 2008 Jag antar att du väntar en stund vid import, så filen får indexeras, annar ser du "inget" av materialet. Vilket program gör du capture i? Ev felmeddelanden? Vilket OS? Generellt KAN det bero på att du har en annan MPEG-dekoder i datorn, ex ngn codec pack eller annan dvd/media/spelare som har lagt sig "före" i prioriteringslistan. Då använder AE fel mpeg-dekoder vilket har gett fel av detta slag. /Max 0 Citera
Baudtler Postad 18 februari 2008 Författare Postad 18 februari 2008 Jag kör capture i sony vegas 8. Jag har då inga val alternativ utan den sparas alltid i m2t. --------------------------------- Felmedelandet på after effects cs3: After Effects: AEGP Plugin AAF: Error occurred while creating projekt. ( 5027 :: 12 ) --------------------------------- Felmedelandet på quicktime: Fel -2048: Kunde inte öppna filen clip001.m2t eftersom det är en fil quicktime inte kan tyda. --------------------------------- Jag använder windows xp professional. Du sa nåt med codec pack. Jag använder ju ett sådant. K-lite codec pack. Kan det alltså va detta som lurar? 0 Citera
Max_H Postad 20 februari 2008 Postad 20 februari 2008 Såg för sent... k-lite's codec pack är ÖKÄNT för att orsaka alla möjliga problem i redigeringsmaskiner och det kan dessutom vara svårt att få bort ur maskinen. Testa att avinstallera det först. Funkar det ändå inte, kan du behöva ominstallera både Vegas och AE efter codec packet är borta. /Max 0 Citera
Baudtler Postad 20 februari 2008 Författare Postad 20 februari 2008 Aha :) de va ju inte så bra... Men fan om jag tar bort mitt codec pack så kan ja ju typ inte ens se en vanlig film utan att de saknas codec :( Finns de inget "bra" codec pack? Ja ska testa att avinstallera iaf... 0 Citera
Baudtler Postad 20 februari 2008 Författare Postad 20 februari 2008 nej de har ja inte gjort. Men är det säkert att de codec packet inte ställer till samma problem som de andra codec packet? 0 Citera
Max_H Postad 20 februari 2008 Postad 20 februari 2008 VLC kanske - spelare det mesta utan extra codecs...? GOM player funkar också. /Max 0 Citera
Baudtler Postad 20 februari 2008 Författare Postad 20 februari 2008 efter jag avistallerade k-lite så kudne ja inte spela nåt, som ja sa. Inte i vlc heller... Problemet med after effects var de samma som förut. Så ja ska testa att ominstalla afterfx och vegas. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.