Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har lagt till en kamera i compositionen i After Effects (CS3). Nu vill jag animera orbit-funktionen på den, men hittar inga attribut att animera. Nån som vet hur man gör?

Postad

Låter som att du bör läsa manualen eller googla lite om du inte har koll på hur en kamera i AE fungerar. Kort kan man ju säga att det är "Position" och "Point of interest" man använder mest, men jag gillar att ibland lägga kameran som en child till ett Null object (alltså Null ---Parent---> Kamera) så blir det lite enklare att kontrollera kamerarörelserna. Då styr du alltså kameran med Null-objektets lite enklare inställningar.

Postad

Har inte hållt på så mkt med AE, mest sysslat med Maya. Anledningen till att jag inte hittade rätt från början var att jag tog för givet att rotation-attributen hörde ihop med orbit-funktionen. (Det är så jag är van att arbeta i Maya.) Naturligtvis borde jag testat positionattributet åxå i samma veva, men men.. det är alltid lätt att vara efterklok =)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...