Kissemiss Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Hej där! I år tar jag studenten och vill läsa vidare redan efter sommaren eller kanske i januari nästa år. Mitt drömyrke är att regissera film men också musikvideor. Jag har ju hört att DI är den bästa skolan och det är en dröm att komma in där, men jag tror det blir säkrast att läsa något annat innan. De skolorna jag tänker söka är: Stockholms filmskola Kulturama film Kalix Finns det någon annan utbildning som någon av er läst och rekommenderar? Jag vet att många av dem är dyra men jag har några besparingar och mina föräldrar har lovat att hjälpa till så betalar jag av månligen till dem. Jag har läst mediautbildningen på gymnasiet med inriktning rörlig bild och fått bra betyg i alla mediarelaterade ämnen, trots att betyg inte spelar så stor roll när det gäller filmutbildningar, det är ju mest erfarenhet. Jag har också jobbat på TV4 mitt och gör fortfarande det och också som kameraman för modohockey. Där är väll lite om mina få erfarenheter :P. Så kom gärna med tips och berätta gärna vilket som är bäst av dem jag tänkt söka till, finns det ett maximum för hur många utbildningar man kan söka? 0 Citera
Pandan Postad 25 februari 2008 Postad 25 februari 2008 Def. stockholms filmskola av de nämnda, dock om du är mest inne på musikvideo och reklam ska du även fundera på kutrurama. Annars har sthlms de bästa lärarna och du får arbeta med både 16 och 35mm film och får arbeta med i praktiken allt(manus, regi, ljud, redigering etc.) stockholms filmskola är även något av en plantskola för DI. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.