peterfilm.se Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Tjena Under "motion" på PPro (2.0) finns ett anti-flicker filter. Har aldrig använt. Det ser ut som om det kör någon sorts directional blur och/eller någon form av noise reduction? Vad förvränger det filtret? 0 Citera
Max_H Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 I princip exakt det du skriver. Används för det mesta för att reducera interlace-flimmer på stillbilder och liknande. /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 14 februari 2008 Författare Postad 14 februari 2008 ok, så mestadels för mer "icke-rörligt". Jag har precis själv upptäckt hur logos och annat som är fixerat på skärmen, måste få på sig lite blur eller glow eller liknande (i AE). Det jäkliga är att jag bara har pengar på dator och kamera, dvs jag bedömmer hela 3000-timmars produktioner på en Grundig 28" från 1992, genom att bränna ut DVD. Känns som om en plattTV gjort det bättre, dels för att det återger mer, samt att alla verkar snart ha lcd/plasma på väggarna nu istället för spegelväggar och samantha fox :P Vad är era bästa knep för att slippa flimmer om man t ex har en logotyp på en svart bakgrund? (vilken inte rör på sig / eller gör det). Peter 0 Citera
Rogge Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Vad är era bästa knep för att slippa flimmer om man t ex har en logotyp på en svart bakgrund? (vilken inte rör på sig / eller gör det). Great Titles with the DV Codec 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.