nyfiken Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Jag sitter hemma och försöker lära mig klippa i final cut. Jag vill ha med två olika sekvenser bredvid varandra dvs split screen hur gör jag??? Har kollat alla rubriker och menyer samt effekter men lyckas inte hitta något??? 0 Citera
niklaseriksson Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Vet inte om det här är rätt väg, kanske går att göra lättare, men funkar för mig: då du lägger till sekvenserna i timelinen, använd insert på det första, sen använder du superimpose på det andra, så att de två sekvenserna lägger sig "på varandra" i timelinen, dvs. i ett varsitt videospår men på "samma plats". Sen är det bara att göra om storleken och placera sekvenserna som du vill ha dem (i canvasfönstret). Detta går självklart att göra med flera än två sekvenser, kika på Final Cuts hemsida, där finns videotutorials som hjälpte mig komma underfund med hur det här med splitscreen och frame in frame fungerar. Hoppas det funkar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.