Spiritual_Chaos Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Klipper just nu en film skjuten på HD och ska ha en del animerat i videon. SÅ jag gör som jag alltid gjort med Dv projekt, jag drar in en PSD-fil med flera lager och lägger ut dem i tidslinjen. Då kraschar dock Premiere alltid med något runtime-error fel? Någon som vet vad det kan bero på? Har på min dator använt PSd-filer felfritt till DV. Men nu på skolans super redigerinsgstation så pajjar PSD-filer programmet. Skumt... 0 Citera
Max_H Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Har du meddelandet? Storlek på fil? RGB eller CMYK? Har du psd-filen att ev. maila över? /Max 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 15 februari 2008 Författare Postad 15 februari 2008 Meddelandet: ill höger vid klockan ploppar det upp en bajsruta som säger ng i stil med "memory usage high.. bla bla" Meddelandet som sedan kommer upp i premiere har rubriken: MS Visual C++ Runtime Library" och meddelandet: Runtime Error! program: PPro.exe This application has requested the runtime to reminate it in an unusual way. lease contact the application support team --- PSD filen bore väl vara RGB... Drog ut alal lager till bmpfiler och då gick det att dra in dem i programmet, men behöver en del med transaprens mot videofilen så då är ju praktiskt att kunna använda sig av PSD. 0 Citera
Max_H Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Om det är en JÄTTE-stor fil med massor av lager kan ju minnet ta slut - testa att ta in lagerna för sig. /Max 0 Citera
Arclight Postad 18 februari 2008 Postad 18 februari 2008 PSD filen bore väl vara RGB... Drog ut alal lager till bmpfiler och då gick det att dra in dem i programmet, men behöver en del med transaprens mot videofilen så då är ju praktiskt att kunna använda sig av PSD. Spara ut vissa lager för sig som PNG filer istället. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.