Octavianus Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 om man har spelat in i HD, men i ett klipp som är statiskt, så vill man zooma lite, digitalt i sitt redigeringsprogram, kanske så att 10 - 15% av ytterkanterna försvinner. Hur kommer slutresultatet se ut då? Ska jag bara komprimera det till webben, är det la skitsamma. Men hur ser det ut på en 42" full HD TV (inte för jag har en, men alltid bra att veta). 0 Citera
peterfilm.se Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 All förstorning ger huvudvärk, det är min erfarenhet i alla fall. Om du redigerar i SD kan du ju använda dina HD klipp och zooma in i då de har högre upplösning, men om du redigerar i den skala som materialet är så skulle jag inte zoomat in. 0 Citera
Rabies Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 Lite kan man alltid zooma innan det ser förjävligt ut, vet att det finns nåt plugin som hanterar uppskalning på ett bättre sätt än vanlig skalning, kommer dock inte ihåg vilket det va, men kan vart nåt från Frischluft, http://www.frischluft.com/ kolla där 0 Citera
Octavianus Postad 12 februari 2008 Författare Postad 12 februari 2008 men måste ju bli samma effekt som om man använder det där stabiliseringsfiltret som finns, då tar de ju bort kanterna på videon. Måste se för taskigt ut det med. 0 Citera
Octavianus Postad 12 februari 2008 Författare Postad 12 februari 2008 Nej, jag har inte testat, men det e ju så den fungerar, det säger dom ju på apple.se Jag har som sagt ingen HDTV, så jag kan inte testa. 0 Citera
Rabies Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 Okey om du redan vet varför frågar du då? EDIT: Det var btw algolith som gjort pluginet http://www.algolith.com/ CAS heter det. 0 Citera
Octavianus Postad 12 februari 2008 Författare Postad 12 februari 2008 Nej, jag vet inte, för då skulle jag inte frågat. Jag vet att en viss del av bilden försvinner, men inte hur resultatet blir, det va det som var frågan. Läs första inlägget. 0 Citera
Rabies Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 Japp jag svarade, lite kan man skala innan det börjar märkas, mer ifall man har det pluginet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.