Robbe Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Hej Någon som kan hjälpa mig med lite frågor kring premiere pro 1.5. har en 15 min lång film. Filmat i 16:9 med sony dv hcr 96 , är oerhört nöjd med kvalitéten på materialet, allt går smärfritt fram tills man skall få ut det på dvd å visa på tv. hur gör man ? 16:9 preset finns ju bara i "låg kvalité", jag har provat med 4:3 hög kvalite pass 1 7mb cbr blev sådär, vita partier "glimrar" å kanterna är pixliga. blir tokig, oerhört tacksam för hjälp.! /rob 0 Citera
Max_H Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Utgå ifrån 16:9 low och skapa en egen preset med högre bitrate. /Max 0 Citera
Robbe Postad 10 februari 2008 Författare Postad 10 februari 2008 Nu hittade jag "pre encoding task". där verkar man kunna styra mer lite mer detaljerat. Bra! Vad är GOP ? Vad skall min. med o max bit vara på ?? jag tog 2 pass vbr . ok ?! tack. 0 Citera
Max_H Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Ändra inte på GOP: en (Groups Of Pictures) - det kan göra filmen ospelbar. För en så kort film som 15 min kan du köra enpass och ca 7 - 7.5 Mbit på bilden, eftersom en högre bitrate på "hembrända" skivor kan vara svårspelade på vissa DVD-spelare. Ska du upp över ca 50minuter kan du behöva laborera med 2-pass och variabla bitrates. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.