Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska köpa en kamera för ett seriöst filmprojekt, kameran får kosta max 30k. Vilken är den bästa i den prisklassen. Kan vara begagnad.

Postad
Jag ska köpa en kamera för ett seriöst filmprojekt, kameran får kosta max 30k. Vilken är den bästa i den prisklassen. Kan vara begagnad.

Min egna favorit runt den prisklassen är lätt Canon XL2 (det var den dem filmade 28 dagar senare). Fast den ligger runt 38k hos scandinavian photo.

/Oscar

Postad
Är canon Xl2 nåt att ha?

Ja, absolut! En mycket bra kamera, även fast den inte spelar in i HD-upplösning.

Jag har också hört att det är natufrotografernas favorit eftersom att det går att byta objektiv och t o m använda EOS objektiv om man har en konverter. En mycket bra kamera alltså!

Du kan ju söka lite om kameran här på forumet och på google, och om du vill så kan jag skanna in och skicka ett test av denna kamera från tidningen Digital Video.

Samuel

• 2 veckor senare...
Postad

kolla canon hx 1a kika resultat på youtube finns för 23-32 på blocket

inte använt den själv så jag snackar ju endel förstås, men hade tänkt

köpa den själv, annars kan en sony 150 eller canon xl1s fås för 10-15k

om det ska spelas in sd

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...