Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat in material på en HVX200 i 720p/25pn och ska redigera det i Avid. Öppnar ett 1080p-projekt och väljer att importera P2-material från menyn.

Jag hade kopierat över mitt material från p2-korten till hårddisken men Avid hittade inte materialet när jag valde mappen. Om jag kopplade in kameran med P2-kortet i kunde jag importera materialet därifrån och sedan consolidata över allting till hårddisken. Men då hamnar allt material från alla projekt i samma mapp på hårddisken.

Jag upptäckte att om jag laddade hem programmet p2-viewer från Panasonics hemsida så kunde jag sätta mina mappa på hårddisken som virituella p2-kort. Om jag gjorde detta först så kunde Avid hitta materialet och importera det.

Problemet är dock att varje gång jag startar Avid är allt material Media-offline. Jag måste importera materialet varje gång jag startar.

Finns det något smidigt sätt att lösa detta på?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...