sluten_cell_nr13 Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 Har spelat in material på en HVX200 i 720p/25pn och ska redigera det i Avid. Öppnar ett 1080p-projekt och väljer att importera P2-material från menyn. Jag hade kopierat över mitt material från p2-korten till hårddisken men Avid hittade inte materialet när jag valde mappen. Om jag kopplade in kameran med P2-kortet i kunde jag importera materialet därifrån och sedan consolidata över allting till hårddisken. Men då hamnar allt material från alla projekt i samma mapp på hårddisken. Jag upptäckte att om jag laddade hem programmet p2-viewer från Panasonics hemsida så kunde jag sätta mina mappa på hårddisken som virituella p2-kort. Om jag gjorde detta först så kunde Avid hitta materialet och importera det. Problemet är dock att varje gång jag startar Avid är allt material Media-offline. Jag måste importera materialet varje gång jag startar. Finns det något smidigt sätt att lösa detta på? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.