Octavianus Postad 2 februari 2008 Postad 2 februari 2008 Det är så man sitter och lär sig Final Cut, och det går rätt bra. Men vet ni ngn bra bok, eller videotutorial som man kan lära sig att redigera snyggt. Dvs inte hur själva programmet fungerar, utan mer "gör så här, så frambringar du denna känslan" osv. Dvs inriktat på det "konstnärliga" inte på tekniken så mkt. Gärna ngt som tar upp allt från det mest elementära som att klippa när scenen har mest action, till lite mer avancerad färgkorrigering. Aa, ni fattar nog vad jag är ute efter. Tack på förhand 0 Citera
Octavianus Postad 9 februari 2008 Författare Postad 9 februari 2008 ingen som har några bra tips? 0 Citera
thesnowboarders Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 ingen som har några bra tips? Jag såg när jag skulle låna några böcker på stads biblioteket en bok om Final Cut, det följde med någon sorts skiva också. Prova i ditt stads bibliotek, de har det mesta ^^ /Oscar 0 Citera
Octavianus Postad 10 februari 2008 Författare Postad 10 februari 2008 boken måste ju inte vara om just final cut, utan jag vill har den mer artistiska delen av redigerande. Sen köper jag gärna boken, då jag inte vill begränsa min tid att läsa till när någon annan vill. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.