peterfilm.se Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Hej. Håller på med en ntsc film i ppro. All klipp (råmaterial) är ju pixel aspect ratio 0,9, och alla klipp i projekt mappen har interpret inställt på 0,9. Men när jag exporterar ut som Microsoft AVI (och väljer okomprimerad) så blir pixlarna (proportionerna) fel om exporten är inställd på 0,9. Men när jag exporterar med square pixels så blir det rätt. Skall man redigera materialet som 0,9 och sedan exportera hela filmen som 1,0 ??? 0 Citera
Max_H Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Om jag minns rätt, så stöder inte Microsoft okomprimerad codec ngt annat än square pixels. Kör Adobes egen uncompressed. Det kan möjligen också vara orsaken till att dina texter ser skit ut... (hårt räknat - typ 99% av SVT's animerade grafik görs i After Effects och dom har aldrig klagat.... ;) ). /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 1 februari 2008 Författare Postad 1 februari 2008 Ursäkta frågan, men jag vill verkligen vara helt säker på vad du menar (och självklart går det göra rätt i AE förstår jag, bara jag vet vad jag skall göra.) Skall jag köra Adobes uncompressed ut ur PPro (den filen som jag sedan tänker göra Mpeg2 av)? Och iså fall, vilken är det? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.