rsh Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Hej! Jag har en Nikon d80 med objektivet Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC och ett stativ. Vad av nedanstående äldre delar, tror ni jag kan ha användning för? Jag är ute efter träning på alla möjliga sorters bilder. Som sagt, jag har bara ett objektiv och ingen blixt. Så det kanske inte kan bli "värre". Just nu när jag "lär mig", så vill jag inte lägga ut för mycket pengar och börjar därför lågt. Så vad av nedanstående kan höja mina bilder och i vilket moment? Tokina AF för Nikon 70 – 210 / 4 – 5,6. Filter samt lock fram / bak. Objektiv Soligor 200 / 3,5. Modifierad AI bajonett, man. för Nikon Tokina 28 / 2,8 manuell vidvinkel för Nikon Nikkor 50 / 1,8 manuell. Nikkor serie E 100 / 2,8, manuell Nikkor serie E 35 / 2,5, manuell, filtergänga intryckt . Blixt Nikon Speedlight SB-19, TTL Blixt Nikon Speedlight SB-23, TTH Teleförlängare Teleplus x2, manuell för Nikon Mellanringar för närfoto, kit Soligor, 3 st. manuella . Närbildslinser 2 x samt 20 ggr. diam. 52 mm. Dia Duplicator i nyskick för analoga kameror Celestron spegeltele 750 / 6,0 med Nikonadapter och okular 0 Quote
Recommended Posts