Kaj44 Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 Hej Är det någon som har erfarenhet av konverterlins till Panasonics DVX100? Jag har köpt en konverterlins "AG-LA7200G" till min kamera men jag tycker inte den passar 100%, den känns lite glappig på motsvarande sida av låsskruven. Jag undrar om det fattas något, typ distansring eller om det bara är att skruva direkt i kameran. Tacksam för tips /Kjell 0 Citera
D_Odell Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Jag har inte adaptern själv, men enligt recenssioner så krävs inget annat än kameran: http://www.dv.com/reviews/reviews_item.php?articleId=26800211 0 Citera
Kaj44 Postad 29 januari 2008 Författare Postad 29 januari 2008 Tack D_Odell för länktipset, jag skall försöka få det översatt till svenska. Jag beställde linsen från Globalmediapro 25/1-2008 på kvällen och fick konvertern på måndag kl. 12.30 till dörren den 29/1-08 fungerade perfekt och tjänade 2 600:- när skatt och tull var betalt, kan verkligen rekomendera företaget trots att det ligger i New Zealand. Jag har inte hunnit att kolla så noga hur AG-LA7200G fungerar, men vid första inspelningen jag gjorde så körde jag 4:3 format för att sedan jämföra med 16:9 och det första jag reagerade på var att jag fick ingen skärpa på texten på ett papper som jag filmade med 16:9 linsen, det var helkonstigt. Jag klippte ihop lite i Edius som jag ställt in på 16:9 format och exporterade det till Encore som AVI-file för att sedan bränna ut på DVD+RW. När jag spelade upp det i min DVD-spelare och på min wide screen monitor TV, så blev det som jag räknade med, svarta kanter på höger och vänster sida i 4:3 formatet men jag blev lite förvånad att det var samma fenomen på 16:9 formatet, alltså svarta kanter på båda sidor, Varför? Är det något jag förbisett eller missat? Är det samma fenomen på en kamera som har 16:9 format som original, att bilden förvrängs i sökaren eller skärmen, alltså ser ihopdragen ut? När jag filmade i 4:3 format så det jag såg i sökaren var nästan identiskt med det jag såg på TVen efteråt. Det är mycket med det jordiska som jag inte förstår? /Kjell 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.