Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Här är en synopsis som jag tänker kanske filmatisera den men innan dess vill jag bli säkert på att om den är värd det! Jag är lite tveksam på den här handlingen så ni få läsa och säga vad ni tycker om den.

TITEL: Mardröm födedelsedagen

SYFTE: Få mer erfarenhet

FORM: Spelfilm

LÄNGD: 10 – 15 min

Klockan är 23:30 på natten och en tjej sitter i sitt rum och läser en bok tills plötsligt ringer det på dörren. Med tanken på att det är hennes mamma går hon och öppnar dörren men istället att se sin mamma eller någon människa överhuvudtaget så hittar hon ett brev som ligger bakom dörren. När hon öppnar det oförväntade brevet och läser det så bli hon helt chockad. På brevet står det att hennes mamma är kidnappat och för att hon ska överleva så måste tjejen gå till centrallen och vid ett ljonstaty skall hon hitta ett nytt brev och om hon vägrar att komma dit eller berätta för polisen så dör hennes mamma. Hon ringer till sin bästa kompis och berättar det för henne och hon rekokmmenderar henne att göra precis det som står på brevet så att hon kan ringa polisen och på något sätt hjälpa henne. När hon går på platsen dagen efter och läser andra brevet så blir hon gajdad till en annan ställe som hon ska vara där i god tid. På så sätt blir hon gajdad till 2 platser till. Under tiden som hon är väldigt stressad och livrädd ringer hon flera gånger till sin kompis för att på något sätt få hjälp och stöd. Tills slutligen befinner hon sig inne i skogen vid en stuga klockan 21:00 på natten. Med all sin rädsla för att kunna rädda sin mamma går hon inn i den mörka stugan. När hon är inne så är allt mörkt och hon knappast kan se någonting tills plötsligt tänds alla lampor i stugan och då ser hon alla sina kompisar tillsammans med sin mamma och sin bästis som hon ringde för att få hjälp. Alla börjar sjunga födesedags sången för henne medan hon är fortfarande i sin ckock och rädsla. Och hon börjar bli sur på både sin mamma och sin bästa vän för att de vara nära att ta död på henne och hela hennes födelsedag slutar som en mardröm.

Av Alex Afshar

• 2 veckor senare...
Postad

Väldig kort handling :P I sort sett handlar det om en överaskningskalas till en flicka anordnat av dennes mamma och kompisar. Det mesta av tiden kommer förmodligen gå ut på att hon springer runt med kameran omkring sig och bli allt mer rädd, arg och irriterad. Så mycket erfarenhet kan du få här... och om det bara är "få mer erfarenhet" i form av kameravinklar och regi allmänt så kör på det! Spelar ingen roll vad man filmar så länge du, i alla fall till en början, filmar så mycket du bara kan. ;)

• 2 veckor senare...
Postad
Väldig kort handling :P I sort sett handlar det om en överaskningskalas till en flicka anordnat av dennes mamma och kompisar. Det mesta av tiden kommer förmodligen gå ut på att hon springer runt med kameran omkring sig och bli allt mer rädd, arg och irriterad. Så mycket erfarenhet kan du få här... och om det bara är "få mer erfarenhet" i form av kameravinklar och regi allmänt så kör på det! Spelar ingen roll vad man filmar så länge du, i alla fall till en början, filmar så mycket du bara kan. ;)

Tack för din råd!

Eftersom många tyckte att den var en ganska konstig handling och många förstod inte riktig t.ex varför tjejens mamma skulle överaska henne på det sättet så ska jag skippa den. Jag har precis skrivit klart ett grovmanus till en kortfilm som jag ska snart göra.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...