Dampkulan Posted January 27, 2008 Posted January 27, 2008 Hallå, jag söker en video sekvens som far genom himmlen (t.ex filmat från ett plan/animerat), som man skulle kunna använda till en green/bluescreen sekvens där man flyger. Om någon ver någon bra sida eller kan tänka sig skicka något sådant, så skulle det vara bra ! Tack på förhand / Chrille 0 Quote
Nicke_92 Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 Filma själv eller leta på altavista videosök. 0 Quote
Arclight Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 Filma själv eller leta på altavista videosök. Väldigt smart svar. Jag tror trådskaparen själv hade kunnat räkna ut att ett alternativ är att boka ett plan och ha med en kamera själv och dessutom ens kunna få en bra vinkel. Nu tror jag inte han är villig till det. På iStockPhoto.com kan du hitta många bra klipp till detta. Det kostar dock, men allt kan ju inte vara gratis. Det är iallafall betydligt billigare än alternativ ett. ;) 0 Quote
16kolon9 Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 Packa kameran i en säck med linsen riktad snett neråt. Fäst säcken i en stooooor heliumfylld ballong. Låt ekipaget stiga till väders och dra sedan ekipaget i den lina som du förhoppningsvis fäste både i ekipaget och till marken. När du har dragit kameran bakom dig ett par timmar, tankar du in material och hittar lämpliga sekvenser som du sedan kastar om riktningen på. 0 Quote
Recommended Posts