almi Postad 23 januari 2008 Postad 23 januari 2008 1 Fy faan va dåligt.. 2 Va kul, here you go 3 Vaaa vad vill du? 4 Fattar ingenting!!!! Alltså, vad som helst skulle vara bättre än bara tyst!! Förstår ni vad jag menar. "Vad tror hon egentligen" Detta var en idé som jag tänkt på länge men nu ger jag upp här med den, (iallafall) och ger den till något annat. Ha det 0 Citera
jbergman Postad 26 januari 2008 Postad 26 januari 2008 Du är för otålig. Själv brukar jag ofta vänta några dagar efter att jag läst något innan jag kommenterar det för att hinna fundera lite och se vilka idéer som ploppar upp. Det är för övrigt vanligt att det tar lite tid innan kommentarerna börjar trilla in, så det är inget du skall ta personligt. Jag tyckte i det stora hela att din idé såg bra ut, men å andra sidan har jag inte sett en julkalender på kanske tjugo år, så jag har ingen koll på vad som funkar för målgruppen. Det vore kul om du skrev färdigt det första avsnittet så att man kan se hur avsnittsuppbyggnaden är tänkt att fungera. Nu slutade det precis som det började bli spännande, och jag blev i alla fall sugen på att få veta hur lastbilskonflikten skulle utvecklas. Lycka till! /Jakob 0 Citera
almi Postad 26 januari 2008 Författare Postad 26 januari 2008 Ja antagligen är jag för otålig = )...MEN... Det läggs in en massa andra manus som direkt får respons, och.. ja..får en massa svar osv. Jag är en otålig person (Dålig sida!), men jag blir frustrerad!! Jag tänker faktiskt skicka in ett manus till SVT; det är väl bästa stället tror jag, jag tycker faktiskt den är värd att beakta, jag kan ju inte filma eller så men är det någon som tycker ideén är bra så .. Jag är nästan färdig nu med hela första avsnittet och jag är ganska nöjd (För att vara nybörjare på manus) Sen gäller det ju att de läser det också. Måste kanske plugga på det här med pich och synopsis. Ser att du är nattuggla ikväll som jag, sov gott, vi hörs! 0 Citera
Shelly Postad 26 januari 2008 Postad 26 januari 2008 Alldeles för otålig. Om SVT fungerar som ett bokförlag så får du vänta i kanske 3 månader innan du får svar, hur ska det gå :P Jag tror att somliga manus får fler svar pågrund av två väldigt enkla anledningar, A) folk gillar manuset B) manuset är lätt att läsa (någolunda rätt formaterat), somliga har både A och B och då blir det genast en hit här på forumet. Det tar tid att läsa och skriva kommentarer på ett manus, jag vill i alla fall inte göra något hastig och bara spotta ur mig "Shit vad bra" eller "Skit, gör om" PS C) eller så är manuset JÄTTEDÅLIGT, då kan man få många svar också, jag minns ett zombiemanus som vart slakat :) 0 Citera
almi Postad 26 januari 2008 Författare Postad 26 januari 2008 Och i ärlighetens namn var jag jättenervös för att jag skulle bli slaktad fullständigt, = ). Jag har inte någon erfrenhet eller några egentliga filmkunskaper, har inte filmat mer än kanske två gånger själv, (med någon annans kamera.) Det var någon som sa till mig, när jag tog upp den här ideén för nåt år sen, att jag skulle testa att göra något mindre, kanske en idé på filmen som inte var så långt, men var skaffar man resurser till något sådant? Det är ju en idè till ett ganska stort projekt, jag vet, så det känns faktiskt ganska ouppnårbart!! Men mina nära och kära tycker idén är bra, (men precis som jag tycker, också lite stollig med alldeles för mycket ideér), men som sagt jag har inte kunnat släppa den så jag måste bara göra något. Ja hur ska det gå...=) Kanske och förhoppningsvis kan jag glömma den sen, om jag skickar in den. Och om de inte svarar på tre månader!! Eller inte alls! =( Ja då är det antagligen ingenting att ha. Ha det Ps kanske är det svårt utifrån det lilla jag skrev att kunna få en känsla om hela berättelsen, kanske var jag inte så klar heller över vad det egentligen var jag ville ha synpunkter på. 0 Citera
jbergman Postad 31 januari 2008 Postad 31 januari 2008 Jag är nästan färdig nu med hela första avsnittet och jag är ganska nöjd (För att vara nybörjare på manus) Hur går det? Det vore kul om du postade det här när du är färdig. Sen gäller det ju att de läser det också. Måste kanske plugga på det här med pich och synopsis. Försök att få lite tips av _nemo_, som trots allt har försökt få en teveserie till stånd. Du kan läsa hans serieoutline i http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=15039. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.