almi Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 Jag är hopplös, skulle lära mig skriva synopsis men hoppade över lite och skrev lite manus, ville bara se om det funkar, ... Kanske ska jag hoppa detta med manus skrivande, men det verkar så jäkla kul bara. Dessutom, om jag får säga det själv så har jag ganska mycket kul att berätta=) Skulle bli väldigt tacksam för lite feedback, skit i om ni tycker handlingen suger, kolla stilen! Tack på förhand! 0 Citera
jbergman Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 Läs http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=8466 om du vill få formateringen korrekt. /Jakob 0 Citera
Shelly Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 Håller med jbergman, vet inte om det är för att man har varit här alldeles för länge (inte för att det gå men…) men då folk är för långt ifrån formateringen så tycker man (jag) att det är jobbigt och tappar intresse. Men jag har INGET att göra så jag tar mig igenom detta också. Dåså… vet inte riktigt vad det är men jag ”ser” det inte framför mig, det är svårt att ”se” hur och vad det är du har tänkt dig. Läs igenom det som jbergman rekommenderad och tänk på att skriva ut det du ser framför dig. Som tex i början, en vingmutter på en vagn. Då började jag undra vad det är för en typ av vagn, det är ju trots allt en vingmutter så det skulle kunna vara vilket typ som helst och jag undrade om han satt fast i vagnen (om han var en del av vagnen)och sedan kommer det en tax från tomma intet. Det är jäkla kul att skriva och det blir ännu roligare då man lär sig grunderna (jag pluggar fortfarande på dem :P) då man vet hur man ska kunna förmedla det man vill berätta på bästa sätt. Att du har saker att berätta tvivlar jag inte en sekund på. Hoppas bara att du orkar skriva om och läsa artiklarna här på sidan så att du kan ”visa” upp dina historier för oss här :) 0 Citera
almi Postad 22 januari 2008 Författare Postad 22 januari 2008 att alla visste vad en vingmutter var!!! = ) En vingmutter är en figur som ser ut och beter sig som en blandning mellan den helt underbara Dobby i Harry Potter (Hemligheternas kammare) och AL:s rumpnissar. Tackar för övrigt för ditt svar, ja det här med att skriva manus verkar vara en hel vetenskap, skulle man inte kunna hävda sin egen kreativa och konstnärliga ådra i denna sida av filmgörandet också (undrar och hoppas jag i mitt stilla sinne!!!=)) Men jag får väl gå den hårda vägen som vanligt, aldrig ska man få vara glad! Ha det 0 Citera
Shelly Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 att alla visste vad en vingmutter var!!! = ) En vingmutter är en figur som ser ut och beter sig som en blandning mellan den helt underbara Dobby i Harry Potter (Hemligheternas kammare) och AL:s rumpnissar. Tackar för övrigt för ditt svar, ja det här med att skriva manus verkar vara en hel vetenskap, skulle man inte kunna hävda sin egen kreativa och konstnärliga ådra i denna sida av filmgörandet också (undrar och hoppas jag i mitt stilla sinne!!!=)) Men jag får väl gå den hårda vägen som vanligt, aldrig ska man få vara glad! Ha det Se här, det var inte ens en vingmutter. Hur skulle man veta det? Man ville gärna inte bli dumförklarad då man läser ett manus men ibland måste man förklara även det enklaste saker, som tex vad en vingmutter egentligen är för något :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.