Brolle Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Hallå ! Jag har nyligen börjat andvända Pinnacle studio 9 , min enkla fråga är om det går att få filmen att gå baklänges ! 0 Quote
orange Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Själv har jag inte version 9, men sök i manualen och får du inget svar så går det antagligen inte. När man läser på hemsidan om Studio 9 så står det i alla fall ingenting om att man ska kunna spela klippen baklänges... Tyvärr... :( 0 Quote
Ufosxm Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Ibland så står det inte ens i manualen eller hjälpfilen om hur man gör vissa saker. Jag har för mig att man får klura ut det på egen hand i t.ex. Premiere, som jag testade. Där fick man gå in på nån effekt som gör att man speedar upp klippet, och sen sätta ett minustecken framför hastigheten. -100 var baklänges i normal hastighet. Kolla om du kan ändra hastighet på dina klipp och skriv ett minus-tecken. 0 Quote
Brolle Posted July 13, 2004 Author Posted July 13, 2004 Det går att ändra hastighet men inte att skriva minustecken , jag har provat allt nu och inte hittat någon som har lyckats göra detta så nu drar jag slutsatsen att det helt enkelt inte är möjligt i studio 9 , jag får väl byta till ett program som klarar en som jag tycker sån enkel uppgift , någon som har något förslag ? 0 Quote
Recommended Posts