Cpt.Zazze Posted November 27, 2002 Share Posted November 27, 2002 Jag måste köpa en ny extern mick till min kamera... Nu undrar jag, vilken mikrofon med 3,5 mm plugg är bäst och vart köpes den... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Posted November 27, 2002 Share Posted November 27, 2002 Ska det vara stereo eller mono?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrik sandén Posted November 28, 2002 Share Posted November 28, 2002 Jag kör med en Sennheiser ME66+K6 som iofs har en XLR kontakt. Men det är bara att köpa en konverterade för en hundring så fungerar det perfekt... eller så löder man ihop en själv. Så det går lika bra med XLR-mikrofoner... bara den inte kräver phantom-matning, dvs extern strömförsörning. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blixa Posted November 17, 2003 Share Posted November 17, 2003 ...och behöver den det så går det att lödda också, fast då kanske man ska prata med någon som kan ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted December 16, 2003 Share Posted December 16, 2003 Jag hoppas du menade att man nyper kabeln och löder på en stereotele istället för en xlr om den har en sådan kontakt. Och inte att du kan "löda dit fantom-matning"...för isåfall vill jag vet hur du gör ;) Att däremot sätta dit en annan kontakt är inte så svårt, det kan man göra själv med lite handledning. En mik med xlr kontakt har balanserad utgång, och har du en stereotele ingång på kameran (minitele) så måste ju denna vara mono fast balanserad. Så den inte är stereo obalanserad. Då blir det fel. Men är det en balanserad mono ingång så köper du bara en adapter xlr -> ministereotele så slipper du löda över huvudtaget. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts