plf66 Postad 17 januari 2008 Postad 17 januari 2008 Någon som har erfarenhet av att hyra videokamera i USA (ni får gärna PM:a om ni inte vill svara i tråden)? Finns det bara lokala firmor eller landsöverspännande som går att rekommendera? Försäkringar? Annat att tänka på? Jag är inne på att försöka hyra HD-kamera för att filma ett uppdrag ungefär 1 vecka nära San Diego. Lämpligt för mig skulle vara att hyra i San Diego eller Phoenix (beroende på min planerade resrutt och var jag landar). I San Diego verkar det finnas ett par uthyrningsfirmor som jag enkelt hittade på nätet, men jag har inte kontaktat dem än. Vad jag funderar på är främst Xdcam HD, nya Ex1 om den går att få tag på, kanske i "nödfall" någon HDV-modell. Jag tänker troligen spela in i 1080/60i, jag räknar med att 60i går enklare att räkna om till 50i än tvärsom. Filmningen ska göras både NTSC-DVD och PAL-DVD på sen. Eller ska man slå till på stort och köpa en EX1 i Sverige, hur enkelt blir det då att flyga med den etc. Jag har ingen erfarenhet hur tv-bolag gör när de flyger kors och tvärs med dyr utrustning. Någon som vet det? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.