Eibon Postad 16 januari 2008 Postad 16 januari 2008 Så längesen jag exporterade nåt viktigt. Kör ut en kortfilm nu och jag valde quicktime movie och same as source. Blir det identisk kvalitet som på det jag tankat in eller sker det nån komprimering? Om så är fallet, vad ska jag exportera den som? Andra alternativ är avi, dv stream osv. 0 Citera
meinhof Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 Lite sent kanske, men det här är är grejer det: Format: quicktime movie custom -> format options video -> animering, miljontals färger+, och dra spaken upp till hundra... 25 fps(?) "automatiskt" audio -> 48KHz, 16-bitar okomprimerat Nu sitter jag inte med redigeringen framför mig, men jag tror det är allt. Eller just det ja, kolla så att du har rätt inställningar/storlek på filmen också. (720*576? square/non-square pixlar och om det ska vara RGB/601) 0 Citera
Eibon Postad 22 januari 2008 Författare Postad 22 januari 2008 tycker allt sånt där bör väljas automatiskt då jag tar same as source? jag testa att plocka in filen och lägga över det jag klippt, märker absolut ingen skillnad och jag har kollat länge och väl medans jag klickar mellan dom olika spåren som ska visas. tycker det borde vara optimalt då? 0 Citera
meinhof Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 tycker allt sånt där bör väljas automatiskt då jag tar same as source? jag testa att plocka in filen och lägga över det jag klippt, märker absolut ingen skillnad och jag har kollat länge och väl medans jag klickar mellan dom olika spåren som ska visas. tycker det borde vara optimalt då? Det låter onekligen så, same as source borde ju vara okomprimerat men jag är absolut ingen expert. :-) Mina settings ovan är de jag brukar använda när jag exporterar mellan Avid och AE (på inrådan från en grafiker jag känner) men jag vet inte vad som är bäst i komprimeringsdjungeln. 0 Citera
meinhof Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 Var ute och surfade lite i ett annat ärende när jag snubblade över det här: http://forums.creativecow.net/thread/45/866632 None has no compression. (it sez so in the name) Animation is actually overkill. At 75% quality it is good for video sources. If you do a 'same as source' export, you have in theory exact the same as your original. BUT, the DV codec sucks for colored graphics, so it is better to choose another codec for your renders. Så sammanfattningsvis är animation ett dugligt val för mig som gillar overkill i alla former.. 0 Citera
Eibon Postad 22 januari 2008 Författare Postad 22 januari 2008 ah skönt, jag ser som sagt ingen skillnad så. tack för hjälpen 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.