Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så längesen jag exporterade nåt viktigt. Kör ut en kortfilm nu och jag valde quicktime movie och same as source. Blir det identisk kvalitet som på det jag tankat in eller sker det nån komprimering?

Om så är fallet, vad ska jag exportera den som? Andra alternativ är avi, dv stream osv.

Postad

Lite sent kanske, men det här är är grejer det:

Format: quicktime movie

custom -> format options

video -> animering, miljontals färger+, och dra spaken upp till hundra...

25 fps(?) "automatiskt"

audio -> 48KHz, 16-bitar okomprimerat

Nu sitter jag inte med redigeringen framför mig, men jag tror det är allt.

Eller just det ja, kolla så att du har rätt inställningar/storlek på filmen också. (720*576? square/non-square pixlar och om det ska vara RGB/601)

Postad

tycker allt sånt där bör väljas automatiskt då jag tar same as source?

jag testa att plocka in filen och lägga över det jag klippt, märker absolut ingen skillnad och jag har kollat länge och väl medans jag klickar mellan dom olika spåren som ska visas. tycker det borde vara optimalt då?

Postad
tycker allt sånt där bör väljas automatiskt då jag tar same as source?

jag testa att plocka in filen och lägga över det jag klippt, märker absolut ingen skillnad och jag har kollat länge och väl medans jag klickar mellan dom olika spåren som ska visas. tycker det borde vara optimalt då?

Det låter onekligen så, same as source borde ju vara okomprimerat men jag är absolut ingen expert. :-)

Mina settings ovan är de jag brukar använda när jag exporterar mellan Avid och AE (på inrådan från en grafiker jag känner) men jag vet inte vad som är bäst i komprimeringsdjungeln.

Postad

Var ute och surfade lite i ett annat ärende när jag snubblade över det här:

http://forums.creativecow.net/thread/45/866632

None has no compression. (it sez so in the name)

Animation is actually overkill. At 75% quality it is good for video sources.

If you do a 'same as source' export, you have in theory exact the same as your original.

BUT, the DV codec sucks for colored graphics, so it is better to choose another codec for your renders.

Så sammanfattningsvis är animation ett dugligt val för mig som gillar overkill i alla former..

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...