Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag vet inte hur många andra som har märkt av det. Men på de flesta av hans(Lynchs senaste) intervjuer så har hans hand funnits med. Det har tillochmed blivit en av de saker som måste vara med i en parodi av gubben med skjojjiga frillan.

Men det förvånar mig att handen inte alls har fåt ens en tiondel av spekulationskvoten som något av hans andra alster... Men mannen gör ju inget utan konstnärlig baktanke... så vad kan det betyda? Eller är det (som jag tror med mycket annat av hans udda infall) bara ett sätt att få uppmärksamheten av tittaren.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag tror det har att göra med att han har svårt att sätta ord på det han vill säga, eller rättare sagt, han vill uttrycka sig så korrekt som möjligt, att gestikulera är inget ovanligt då man talar varmt om något, händerna hjälper till att förmedla vad man vill säga, på något sätt. Eller så är det bara ett smart sätt för att få människor att verkligen lyssna, likt fenomenet att folk tenderar lyssna mer uppmärksamt om man, t.ex. vid ett föredrag, inte står stilla utan ständigt rör sig. De flesta bra/etablerade talare har något sånt där knep för sig.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...