jmalmsten Postad 16 januari 2008 Postad 16 januari 2008 Jag vet inte hur många andra som har märkt av det. Men på de flesta av hans(Lynchs senaste) intervjuer så har hans hand funnits med. Det har tillochmed blivit en av de saker som måste vara med i en parodi av gubben med skjojjiga frillan. Men det förvånar mig att handen inte alls har fåt ens en tiondel av spekulationskvoten som något av hans andra alster... Men mannen gör ju inget utan konstnärlig baktanke... så vad kan det betyda? Eller är det (som jag tror med mycket annat av hans udda infall) bara ett sätt att få uppmärksamheten av tittaren. 0 Citera
niklaseriksson Postad 29 januari 2008 Postad 29 januari 2008 Jag tror det har att göra med att han har svårt att sätta ord på det han vill säga, eller rättare sagt, han vill uttrycka sig så korrekt som möjligt, att gestikulera är inget ovanligt då man talar varmt om något, händerna hjälper till att förmedla vad man vill säga, på något sätt. Eller så är det bara ett smart sätt för att få människor att verkligen lyssna, likt fenomenet att folk tenderar lyssna mer uppmärksamt om man, t.ex. vid ett föredrag, inte står stilla utan ständigt rör sig. De flesta bra/etablerade talare har något sånt där knep för sig. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.