Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det självklara svaret är "Installera det senaste Quicktime".

Men nu är det så att inte ens Quicktime kan läsa dessa förbenade MPEG4-filer som är inspelade med en gammal mobiltelefon. Alltså, andra MPEG-4 går alldeles utmärkt, men just dessa MPEG4 som är inspelade med den här mobiltelefonen går alltså inte i Quciktime och således inte i Premiere. De genererar bara ett felmeddelande "Fel - 2041: Filmen innehåller en felaktig samplingsbeskrivning". Det finns heller ingen information om detta på hemsidan.

Vad jag sett så har inte apple några codecs för dessa konstiga MPEG4 format. Nero kan läsa filerna, men vad jag vet så hämtar inte Premiere codecar från Nero =,(

Så mitt hopp står nu till er. Finns det någon här som har någon idé på vad jag kan göra, eftersom detta försvårar ett projekt jag håller på med.

Postad

Kan inte Nero koda om dom till ngt vettigt då? Premiere hämtar de flesta codecs som olika tillverkare installerar OM tillverkaren tillåter detta.

/Max

• 1 månad senare...
Postad
Kan inte Nero koda om dom till ngt vettigt då? Premiere hämtar de flesta codecs som olika tillverkare installerar OM tillverkaren tillåter detta.

/Max

Tack för svaret. Nej, det fungerade tydligen inte. Varken i PE3 eller 4.

Har installerat ett codec pack också... men helt förjäves.

Det skönaste är att Adobe Photoshop Starter Edition kan läsa filerna.

Men... Adobe Premiere kan det INTE. Så man undrar ju....

Nu har jag andra problem istället. I och med att 4.0 av någon anledning inte kan läsa vissa AVI-filer eftersom "Filens ljudfrekvensen inte stödjs", enligt felmeddelandet.

Men det är en annan tråd...

Postad
Det självklara svaret är "Installera det senaste Quicktime".

Men nu är det så att inte ens Quicktime kan läsa dessa förbenade MPEG4-filer som är inspelade med en gammal mobiltelefon. Alltså, andra MPEG-4 går alldeles utmärkt, men just dessa MPEG4 som är inspelade med den här mobiltelefonen går alltså inte i Quciktime och således inte i Premiere. De genererar bara ett felmeddelande "Fel - 2041: Filmen innehåller en felaktig samplingsbeskrivning". Det finns heller ingen information om detta på hemsidan.

Vad jag sett så har inte apple några codecs för dessa konstiga MPEG4 format. Nero kan läsa filerna, men vad jag vet så hämtar inte Premiere codecar från Nero =,(

Så mitt hopp står nu till er. Finns det någon här som har någon idé på vad jag kan göra, eftersom detta försvårar ett projekt jag håller på med.

Skicka en fil till mig så ska jag prova beta75 @ hotmail.com

/KN

Postad
Jag kan spela den filen i VLC men jag kan inte exportera den till något vettigt.

Har det varit folk och klippt i filen? Saknad en del.

/KN

Nix. Helt orörda sen 2004 faktiskt.

Postad

Ja, jag antar att det blir sista utvägen ändå.

Tack för all hjälp. Jag kan nog fixa screen capture själv eftersom det är ju X antal filmer som ska fixas. Det blir en uppesittarnatt för mig alltså.

Men ändå så kan man inte låta bli att undra varför det inte fungerar att använda filerna till något vettigt. Det är ju vanliga MPEG-4 filer ändå... vad det står iaf?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...