vesslan Postad 9 januari 2008 Postad 9 januari 2008 Hej! JAg ska spela in en film ovh behöver bra atmosfärljud för att dölja lite av det där bruset från kameran. Finns det någon bra hemsida med atmosfärljud? 0 Citera
exposedcomedy Postad 9 januari 2008 Postad 9 januari 2008 Hej! Hittade några hoppas dom kan vara till hjälp... Gå in på http://www.independent.nu/ Klicka på Ljudbank i den vänstra menyn... Dom två första är atmosfärljud som du kan ladda ner... 0 Citera
DDeridex Postad 9 januari 2008 Postad 9 januari 2008 Vore betydligt enklare om du berättade vilken/vilka miljöer det gäller. Själv skulle jag böka med ljudet med olika filter innan jag tog till ett ljud för att dölja ett annat ljud. De konstanta ljud som kan fungera är typ havsbrus eller vind. Nåja kanske typ flygplan och liknande kan vara universella. Filmar du i en bunker är dock alla nämnda värdelösa. F-n kom på mig igen där kan en fläkt fungera. Så vilken miljö har du filmat i? Jag får spasmiska utslag på vänster stortå om jag inte får veta! 0 Citera
vesslan Postad 9 januari 2008 Författare Postad 9 januari 2008 JAg kom på det nu, tack för att du rättade mitt misstag att inte skriva miljön;) JAg söker ljud som typ i en vinterskog. vind vore perfekt, men inte för stark. Sen finns det ju vissa fåglar som kvittrar i vinterskogen. MEn jag söker alltså en vind så man får den där lugna känslan:) Tack till dig exposedcomedy, hittade mycket intressant på din länk 0 Citera
DDeridex Postad 9 januari 2008 Postad 9 januari 2008 Tack. Min tå är mycket lugnare nu. Jag kan bara tipsa om en del monoljud som kan bli bra om du bråkar lite med dem så jag väntar och ser om någon har bättre tips. Då du letar efter fler ljud måste du nog bråka rätt rejält för att få till mixen. Dock är ingenting omöjligt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.