mzreklam Postad 8 januari 2008 Postad 8 januari 2008 Om man tex filmat HDV1080i50 och vill konvertera detta till dvcpro eller dv av nån anledning ska man då exportera hdv seq till en qt med codec dvcpro el dv eller räcker det med att skapa en ny seq med dvcpro/dv settings och sen rendera. Vad gör det för skillnad vilket är rätt i Final Cut? 0 Citera
beta75 Postad 8 januari 2008 Postad 8 januari 2008 Använd en timeline i det formatet som dina importerade klipp (1080i50). När du redigerat klart exporterar du till det format du behöver. Då har du kvar en MASTER i full upplösning om du skulle behöva i framtiden. Förutsatt att din dator orkar HD. /KN 0 Citera
mzreklam Postad 8 januari 2008 Författare Postad 8 januari 2008 Använd en timeline i det formatet som dina importerade klipp (1080i50). När du redigerat klart exporterar du till det format du behöver. Då har du kvar en MASTER i full upplösning om du skulle behöva i framtiden. Förutsatt att din dator orkar HD. /KN Undrar vilket som är bäst, när jag redat klart min timeline i HDV, antingen kopierar jag den timelinen och ändrar settingens på timelinen till DVCpro och renderar,ELLER exporterar en quicktime med dvcpro codec. Vilket är bäst om jag vill fortsätta i dvsequense och posta. 0 Citera
beta75 Postad 8 januari 2008 Postad 8 januari 2008 vad är det du ska göra i post som kräver dvcpro? annars har det nog ingen betydelse. QT som renderar båda varianterna. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.