Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om man tex filmat HDV1080i50 och vill konvertera detta till dvcpro eller dv av nån anledning ska man då exportera hdv seq till en qt med codec dvcpro el dv eller räcker det med att skapa en ny seq med dvcpro/dv settings och sen rendera. Vad gör det för skillnad vilket är rätt i Final Cut?

Postad

Använd en timeline i det formatet som dina importerade klipp (1080i50).

När du redigerat klart exporterar du till det format du behöver. Då har du kvar en MASTER i full upplösning om du skulle behöva i framtiden.

Förutsatt att din dator orkar HD.

/KN

Postad
Använd en timeline i det formatet som dina importerade klipp (1080i50).

När du redigerat klart exporterar du till det format du behöver. Då har du kvar en MASTER i full upplösning om du skulle behöva i framtiden.

Förutsatt att din dator orkar HD.

/KN

Undrar vilket som är bäst, när jag redat klart min timeline i HDV, antingen kopierar jag den timelinen och ändrar settingens på timelinen till DVCpro och renderar,ELLER exporterar en quicktime med dvcpro codec. Vilket är bäst om jag vill fortsätta i dvsequense och posta.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...