Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj..

Har en fråga ang. panasonic dvx100b och dess LCD. Jag skulle nämligen vilja flippa den 180grader, alltså så att bilden blir upp å ner. Orsaken är att jag vill få bilden rätt när jag filmar med min 35mm adapter.

Jag har läst i gammla trådar, just om 35mm adaptrar. Och då har man kunnat flippa skärmen på canon mx2ór med en liten stark mangnet. Jag testade just detta på min DVX, men utan några framgångar.

Nu ville jag kolla om någon möjligen vet, eller har hört om något sätt att flippa LCD´n på.

Vet allt om externa monitorer, men detta är inte aktuellt, vill hitta ett bra sätt att använda kamerans skärm!

Tackar på förhand! /Johan

Postad

På min gammla sony så sitter de en knapp, olika på olika kameror så klart! Men iaf. När man vinklar skärmen framåt då vänds ju bilden.. Så jag satte en tandsticka.. Å voila, upp och ner.

Postad

D_Odell.. jag hittade den tråden, fattar dock inte hur man ska kunna få bort luckan smärt-fritt.. man vill ju inte gärna göra mera skada på kameran, än vad som krävs för att få bort den...

tyckte den satt lite knasigt till, med ett helt gäng clips att få loss.

Någon som har gjort denna procedur som kanske har nått tips?! =)

Postad

Försiktighet måste du hålla dig till, eftersom det inte är tänkt att köpare ska ta bort denna bricka. Men till en helt annan anspekt; om du ska sattsa på ett större projekt än söndagsfilmer för Voodoofilms forum ;) så tycker jag att du absolut ska sattsa på en extern monitor, då du omöjligt kan se, och dra snabba skärpedragningar på den lilla skärmen DVXn erbjuder.

Men jag önskar dig ändå lycka till!

Postad

Jo, de blir till att ta det lite piano om man ska försöka sej på de där igen =)

Ja, blir väl kanske en extern monitor, men det skulle ju vara så smidigt att bara kunna använda kamerans LCD. Får se hur man fixar till de där ;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...