Jonteponte Postad 2 januari 2008 Postad 2 januari 2008 Tjenare! Jag är ganska ny på detta inom video/film men tycker att det är skitroligt, även om jag inte har gjort några speciellt seriösa filmer. När jag var mindre så var det mest lek med kameran som gällde men idag så filmar jag bara cykelfilmer. Alltså ganska enkla, amatörmässiga filmer. Jag filmar med en Panasoniv Nv-Mx500 med ett Raynox fisheye-objektiv i 1000 kronorsklassen. Självklart strävar jag efter att få så mycket ut av min kamera som möjligt så jag undrar om man kan uppgradera den på något sätt? Jag vill alltså på något sätt göra så att resultatet blir bättre, är det något väsentligt som jag har missat som te.x rengöringsband eller liknande? Finns det bra tillbehör som ni rekomenderar? Tack på förhand! 0 Citera
Pehrbau Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Tycker du att du inte får ut den kvalite från kameran som du borde? Om du använder kameran och allt är rätt inställt så ligger kanske problemet mer i själva filmandet? Ljus, skuggor, fokusering mm? 0 Citera
Jonteponte Postad 3 januari 2008 Författare Postad 3 januari 2008 Jodå, allt ser fint ut men det jag menar är att man kan uppgradera kameran på något sätt? Genom att köpa till grejer. 0 Citera
FarfarsFilm Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Jodå, allt ser fint ut men det jag menar är att man kan uppgradera kameran på något sätt? Genom att köpa till grejer. Mikrofon, lampa kanske? 0 Citera
megawatti Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Steadycam. Eller en hjälmkamera eftersom du filmar Cyckling. + jag tror den kameran du har har av-in Då är de optitimalt att köpa en sådan lins. kostar runt 1000lappen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.