Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Hur kan man på ett smidigt sätt markera flera klipp på tidlinan för att lägga på tex. cross dissolve på alla klipp samtidigt? Ibland gör jag projekt med massor av klipp (bilder, texter m.m.) som jag vill ha samma transitions på. Då är det tidsödande att behöva sitta och dra och släppa på vartenda av alla kanske 20 klipp (på ca 2 sek. vardera på olika videolager).

När det gäller effekter kan man ju enkelt markera och lägga samma effekt på många klipp samtidigt. Men det vore ju kanon om man kunde göra likadant med en videoövergång (Transition). Är det någon som vet om det är möjligt? eller är det som jag befarar att det inte går!?

/F.

Postad

Skulle underlätta om du sa vilket program det gällde...

Om det gäller PPro, så går inte detta när klippen väl ligger på timeline. Du kan däremot markera flera klipp i en bin och sedan gå upp i den sk Flyout-menyn (triangelformad meny upp till höger i din bin) och välja "Automate to sequence". Då skickas dom till timeline i den ordning du klickat på dom (selection order) eller i den ordning dom är sorterade.

/Max

Postad

Det hade ju varit önskvärt om alla gjorde det... ;) (nänä... ok... mångfald är bra...).

Den funktionen är långt upp på "Most Wanted-feature" listan så vi får hoppas inför nästa version.

En snabb "workaround" är att ställa ex 2 sek transition som default och sedan med kortkommandon hoppa mellan klippen och välja CTRL + D för att lägga en transition.

Det går i alla fall hyfsat snabbt.

/Max

Redigerar inte alla i ppro? :)

/F.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...