Zapper Postad 28 december 2007 Postad 28 december 2007 Vad jag har hört är det nya programmet Color som ingår i Final Cut Studio 2 det absolut främsta inom färgkorrigering av film. Jag undrar bara hur pluginen Magic bullet står sig mot det här programmet, har inte testat magic bullet själv, så är ganska nyfiken, har hört att det är rätt bra. 0 Citera
Max_H Postad 28 december 2007 Postad 28 december 2007 Utan att ha använt Color i mer än 20 minuter så kan man nämna att det är en fundamental skillnad mellan dom: Color är (främst) en färgkorrektor. Magic Bullet är en "Look"-plugin för att skapa en "Look" på redan färgkorrigerat material. (Det går ju att färgkorrigera i MB men det skulle vara rätt jobbigt i en hel film). /Max 0 Citera
Zapper Postad 28 december 2007 Författare Postad 28 december 2007 aha okej, ett program för att till exempel skapa "filmlook" men det finns ju möjligheter till det i Color också, om man ser vilket program som är bäst på just "looken" antar jag då att det är magic bullet, eller? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.