DDeridex Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Tjo! Jag klistrar ihop en blandning av stillbilder och video från familjealbumet för visning för tjocka släkten på julafton. En kul grej jag skulle vilja ha med är typ "JR Produktion presenterar" med en logga i bakgrunden. Jag har gjort loggan i Photoshop men jag behöver ett fritt mäktigt ljud till den, liknande den som SF använde. Även liknande som Dolby Digital och THX använder fungerar. Någon som har en aning om var jag kan fixa en sådan gratis? Då det är inom familjen kan jag lika gärna stjäla en men jag vill använda den till andra projekt så jag vill helst att den är fri. 0 Citera
beta75 Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 det bästa är väl att göra ett i ett musikprogram. Hur långt skulle det vara? /KN 0 Citera
DDeridex Postad 19 december 2007 Författare Postad 19 december 2007 Förresten jag kanske snor idén från ett annat produktionsbolag och lägger på en blixt och ett åskljud. Fria naturljud har jag gott om men om någon av er känner till en fanfar eller liknande tar jag nog hellre den. 0 Citera
DDeridex Postad 19 december 2007 Författare Postad 19 december 2007 det bästa är väl att göra ett i ett musikprogram. Hur långt skulle det vara? /KN Typ 4-10 sekunder. Förresten, blir osäker SF:s intro är längre, men Dolby Digital som bara har en stigande ton är kortare så det beror på. 0 Citera
Luzer Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Sno säger jag, och fixa en riktig när du behöver det, då kan du lägga mer tid på den biten. En loga slänger man ju inte ihop i ett nafs direkt...man vill ju vara säker på att man inte behöver byta ut den alltför snart. 0 Citera
DDeridex Postad 19 december 2007 Författare Postad 19 december 2007 Om jag ska sno så blir det nog från SF. Bara att leta genom filmhyllan efter en SF-distribuerad film. 0 Citera
jmalmsten Postad 20 december 2007 Postad 20 december 2007 Haha... snälla... kan du inte ta den gammla 80tals-versionen av SF-loggan... den har så länge varit min favorit:p Antar att du menade den eftersom du använde ordet "använde"... men för att stilla allas nostalgiska nerver: 0 Citera
DDeridex Postad 20 december 2007 Författare Postad 20 december 2007 Det var precis den jag menade, den nya är otroligt kapad på något vis. F-n vad jag är värdelös på AE men envis som jag är ska jag banne mig få grepp om programmet. 0 Citera
Luzer Postad 20 december 2007 Postad 20 december 2007 Ja just det ja, SF har ju ehum...ny logga. Men det var den där jag tänkte på iallafall, försök få lika risigt ljud också så har du min cred :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.