mzreklam Postad 17 december 2007 Postad 17 december 2007 Hejsan. Jag funderar på att skaffa ett Matrox MXO eller nåt liknande . Är det nån som har kunskap om vad man kan få för fördelar med detta. Jag vill ex kunna se det i ext monitorer eller TVmonitor med rätt resultat, man har väl inga fördelar när man tankar in med MXO har jag för mig. Kan man tanka in HDV på nåt vis med bättre resultat eller fördelar om man har nåt kort istället för som jag gör med FW. Sen undrar jag helt enkelt om jag gör rätt när vi tankar in HDV Sony med seq HDV 1080i50 och settings HDV eller prores422. Vilket är allra bäst inställningar när man jobbar med HDV. 0 Citera
barnholdt Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Rätta mig om jag har fel, men är inte MOX till för att få ut en referenslik TV-bild till en datorskärm? Du skriver "Jag vill ex kunna se det i ext monitorer eller TVmonitor med rätt resultat,". MOX ger väll en signal över DVI så du kör på datormonitor i stället för TVmonitor? 0 Citera
Max_H Postad 21 december 2007 Postad 21 december 2007 MXO är i princip en DVI > HD SDI omvandlare. Den tar alltså (i princip) FCP's fullskärms uppspelning och förvandlar den till en HD SDI signal. Har aldrig testat själv, men ett par jag känner (och de vet vad de snackar om) tyckte det såg väldigt bra ut. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.