dave Posted July 5, 2004 Share Posted July 5, 2004 Ett exempel. 23. Ext. Staden Dag Leif( Vad är det det ska stå här? ) Jaha... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tekei Posted July 5, 2004 Share Posted July 5, 2004 Är inte jättehet på manus men jag tror det skall stå såhär. (scen nr).(ext/Int) (Location) (tid på dygnet) (Namn på karaktärerna som skall vara med i scenen) (Vad händer?) (karaktärsnamn) (Sätt att säga repliken på) (replik) Exempel: 23. Ext. Staden - Dag Leif, Johanna Leif och johanna står och pratar utanför ett köpcenter. Johanna (oroligt) Hur är det fatt? Leif (Tjurigt) Jag var för gammal för att få bada i bollhavet. Glöm inte att repliker skall vara centrerade. Rätta mig om jag har fel ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted July 6, 2004 Share Posted July 6, 2004 Läs Pace alla artiklar på voodoofilm om manus, de lär dig allt ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts