Gå till innehåll

Videokamera på G, HD eller 3CCD?


Film smurfen

Recommended Posts

Tjena.

Har kollat in några videokameror nu runt 9 eller 10 000 men jag blir så himla osäker på vad som egentligen är bra.

 

Jag har hört mycket snack ang Canon HV20 som tydligen ska vara en kamera i toppklass. Men jag har också hört att matrialet tar en himla plats på hårddisken. Men bildkvalitén ska tydligen vara himla fin med full HD.

 

Sen har jag också kikat in en JVC GZ-HD3 som känns lite mer bekväm och ger mer känsla av "seriöshet". Men frågan är ju där också eftersom det är HDV. Jag har ju skapat ett sorts intresse för hårddiskkameror och det verkar mycket praktiskt.

 

Och slutligen har jag kikat in en Panasonic GS500 som tydligen ska få fram väldigt fin bildkvalité för att inte vara HD. Har inte hört så mycket om denna kamera mer än att den ger fin bildkvalite.

 

Jag är ute efter bildkvalité, men jag är osäker på vilken kamera jag ska välja isåfall.

Jag känner ett speciellt drag efter den där HV20 som verkar vara en riktig toppenkamera, men det är ju det där med HD och tung redigering, låååååånga renderingstider som oroar mig lite.. såklart det går och blir bra men liksom 100mb/sek verkar lite väl mycket. Eller var det 100?

 

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig lite här. :)

 

//Xerice

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan filma med HDV och importera det som DV om du vill. Sen har du kvar kassetterna om du senare vill tanka in igen med HDV när du skaffat snabbare dator. Om du inte köper en HD kamera så kommer du förmodligen vilja uppgradera ganska snart. Om du vill se vad HV20 går för så finns det masson med klipp nå nätet. Jag har den och jag rekommenderar den. Har det mesta och ger bra bilder.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...