nykvist Postad 4 juli 2004 Postad 4 juli 2004 Hej, nu ställer jag samma fråga en gång till fast under Redigering eftersom det nu gäller *vignettering i efterarbetet. Vilket program kan man använda och hur gör man för att vignettera bilden? Kan man göra det i premiere pro, isåfall - hur då? [*vignettering = nedtoning av en bilds hörn.] 0 Citera
nykvist Postad 5 juli 2004 Författare Postad 5 juli 2004 Nu svara jag på min egen fråga här då. Det kan man göra i premiere under Video effects - Render - Ramp. Lite bökigt dock om man endast vill ha en liten vignettering för då får man lägga ena markören utanför fält. Har inte hittat om man kan göra cirkeln oval... 0 Citera
orange Postad 5 juli 2004 Postad 5 juli 2004 Ett mycket enklare sätt i AfterEffects hade varit att bara skapa en ny solid layer och göra ett hål i den med en mask och lägg massa "feather" på den, hade sett perfekt ut :) Men ditt sätt i Premiere funkar utmärkt det också :) 0 Citera
Poppe Postad 11 juli 2004 Postad 11 juli 2004 Det enklaste sättet är ju att bara göra en PSD fil! sen om man vill ha mer/mindre så ställer man bara opaciteten. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.