Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag filmar HDV moch red i FC studio 2 . Vilken seq är bästa jobba i när man lägger till färgsättningar och div effekter till klippen och sen ska mastar ut en DVD som sluobjekt. Det borde ju vara att red i seq 1080i50HDV och sen konvertera ner eller?

Postad
Jepp. Stämmer. Så gör i alla fall jag.

Apple Intermediet codec gör renderingstiderna kortare tycker jag.

/KN

Har du seq inställd på 1080i50 i qtsettings eller ställer du där Apple Intermediet codec.

Kanske man också kan använda sig av den nya Apples Prores 422 eller?

Postad

Jag är också intresserad av eventuella lösningar. Jag annvänt 1080i50 och har redigerat som så sedan komprimerar jag med compressor. När jag sedan lägger allt på en dvd så upplever jag det som om färgerna är bleka och tråkiga. ja helt enkelt dålig kvalite.

Men när jag ser på filmen innan jag lägger på skiva så är kvaliten superbra

Postad
Jag är också intresserad av eventuella lösningar. Jag annvänt 1080i50 och har redigerat som så sedan komprimerar jag med compressor. När jag sedan lägger allt på en dvd så upplever jag det som om färgerna är bleka och tråkiga. ja helt enkelt dålig kvalite.

Men när jag ser på filmen innan jag lägger på skiva så är kvaliten superbra

När du gjort filmen färdig i FC så får du testa olika outputs, jag kör ofta genom compressor och använder där Apples prores 422 High quality och sen importerar till DVDstudio pro och bränner dvd.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...