Shelly Postad 8 december 2007 Postad 8 december 2007 Just nu lider jag av writersblock och tänkte att lite övningar skulle sitta fint. (Hoppas att jag postar tråden rätt) Dessa har jag kommit på, lägg till era övningar också om ni har några. 1.Har du svårt att komma på en idé till ett manus? Ta en färdig historia, satsa på en novell och öva. Övning ger färdighet. 2.Skriv så mycket du bara kan UTAN att använda repliker. Satsa på en kortfilm med 0-3 repliker. Du märker snart att man faktiskt kan säga väldigt mycket utan ord. 3.Presentera dig sig i manusform på ett eller annat sätt. 0 Citera
jonkanon Postad 8 december 2007 Postad 8 december 2007 Trots min förkärlek att bara sitta så måste jag då föreslå en promenad, gärna en planlös så tankarna kan vandra bäst de vill. Inget får så mycket fart på hjärnan som lite hederligt syresatt blod :) Då kanske man klarar av övningarna bättre ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.