Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla glada After Effects användare!

Jo, jag bemästrar det mesta i After Effects gemom att ha tittat tusen gånger på tutorials och experimenterat i AE.

Men när det kommer till trapcode Particular... Har jag inte listat ut hur man gör blod effekter i det, Jag försöker och försöker och försöker.... men det slutar alltid med att jag stirrar blint på skärmen.

Så jag undrar... Finns det någon på forumet som känner till någon bra Tutorial hur man gör Blod effekter eller finns det någon som orkar förklara för mig hur man gör?

Tack för all hjälp på förhand!

//Johannes

Postad

tjenare!

när det kommer till blod så tror jag inte det finns många tutorials.. alla som kan håller det för sig själva verkar det som.. jag själv har kommit till rätt dåliga till rätt hyfsade resultat med blod.. men jag tror att nyckeln är formen på partiklarna och få en random form på dom.. och om du vill göra till exempel som att blodet kommer ut genom ryggen efter att en pistolkula har passerat så ska du INTE tänka på hastigheten hela tiden... gör så att det ser bra ut med allt annat så gör du time stretch/time remap efter.. många sitter och tänker på hastigheten efter varje ändring och det blir bara jobbigt...

jag håller på med att försöka få ett mycket bra resultat och tänker om jag klarar det så kommer jag göra ett tutorial på det...

Postad

Okej! Då ska jag leka lite med tal da :D

Och senare när jag listat ut exakt allt så gör jag väll en tutorial ;)

Medan jag leker med sifror så om någon känner till en tutorial om hur man gör, så posta det är ni snälla

//johannes

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...