Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

SONY hvr-a1e, Dell inspiron 9400, Premiere pro 2.0 är prylarna jag använder, firewire in och ut genom dator/kamera.

Nu till problemet, ser att andra har haft liknande problem och inte många givande svar.

Har en färdig 14 minuters dokumentär/konsertfilm som jag nu skulle vilja ha ut den på band i både DV och HDV format, den är redigerad i 1080i.

Enkelt förklarat, det funkar inte ;)

Väljer export to tape, allt bra såhär långt, ställer in hur mycket marginal jag vill ha på bandet innan det ska rulla igång, allt ser bra ut, startar, finns kontakt mellan kamera och dator, kameran går igång som ett klockverk när den ska... rec... allt verkar bra, tills det är färdigt och ingenting har hamnat på bandet :)

Kollade lite troubleshooting på adobes sida... ett liknande problem hade denna lösning.

1. Select Project > Project Settings > General.

2. Click Playback Settings.

3. Choose an External Device Setting from the drop down list.

Alltså, när jag går in och kollar på denna sida så kan jag inte välja någon external device setting! Så vitt jag vet fick jag ingen mjukvara med min Hvr-a1e. (men kartongen ligger hos föräldrarna, men kollar på en säljsida nu, står inget om att någon mjukvara skulle följa med).

Läser vidare på sidan kommer över detta...

Before you can export a sequence to an HDV device, you must first transcode it to HDV format. Adobe Premiere Pro does this transcoding automatically just before exporting the sequence to an HDV device.

If exporting to an HDV device, a rendering dialog box will open with a progress bar showing the progress of the transcode to HDV. Typically, export to tape will begin when transcoding is about 50% done.

Testade att köra ut det på HDV, mycket riktigt, transcoding kommer igång... när den väl är uppe på 50% (och exporten ska börja) så kommer ett felmeddelande upp som säger att det hela inte lyckades.

Kameran och datorn har ju uppenbarligen kontakt med varandra då jag kan styra kameran via datorn, men de verkar inte hitta varandra i den mån det behövs...

Någon som har några ideér på lösningar, alla svar tas tacksamt emot. Tänkte skicka in denna film till stockholm doc så det börjar brinna lite i knutarna :)

Snabba svar tas tacksamt emot! Inga tips är för dumma, jag har redigerat så mycket och länge så jag kan inte tänka klart längre.

• 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad

Kan jag då komma med en lösning kanske.. Kör du filsystem FAT32? isåfall så skulle det förklara varför allt slutar vid samma procent hela tiden. Du har nämligen en limit på 4GB´s filer i FAT32. Om det var så enkelt så kan du skratta dig lycklig och bara rendera till en annan disk.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...