Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

JAg vet inte om den här tråden hamnade i rätt kategori nu, flyta den rätt isåfall:D

Min klass har blivit anmälda till en uppfinnartävling och jag och en kompis har bestämt oss för att ta till oss utmaningen att utveckla ett nytt instrument med större tonomfång en den älder vevliran. vi ska helt enkelt göra en stor variant med fler bas och bordunsträngar och lägga till lite fler toner och kvartstoner.

Nu till frågan. Jag hade tänkt filma det här till en dokumentär. Hur borde jag göra för att göra en så bra dokumentär som möjligt med så mycket information som möjligt? Ställ gjärna frågor.

P.S. Jag är en av de yngsta nyckelharpsbyggarna (15 år) så jag kan det här med instrumenten:p

Postad

Skriv ett manus som om det vore en spelfilm. Vad är huvudpersonens, dvs ditt, mål? Att bygga ett nytt instrument. Okey vad har du att kämpa emot? Kanske tid? Försenade leveranser på material. En översvämmning kanske förstör det påbörjade arbetet. Nån skadeinsekt som sabbar. Nån som försöker stjäla er idé och ritningar. Din tjej kanske dumpar dej samtidigt som du får reda på att du ska bli pappa till en annan kvinnas barn. Du tvingas sälja droger för att ha råd med finansierningen. Du hamnar i finkan för mord på din rival och kommer ut efter 10 år då du äntligen slutför arbetet.

Man får vinkla lite så det inte blir så mycket slipande och närbilder på sågspån

Postad

Haha, då handlar väl dokumentären mer om byggaren istället för att fokusera på vad den ska handla om;) MEn det ligger noh något i det du säger :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...