D_Odell Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Hej, kommer hålla en visning av en biovisning filmad med DVX100A med 25p. Projektorn i teatern visar minDV i 1024x768 pixlar, 3000 ANSI. Så jag skulle vara tacksam om någon har erfarenhet att förstora DV videon. Och eftersom videon kommer visas på en stor skräm så kommer original videon (768x432) vara suddig. Men om jag förstorar bilden (genom Photozoom pro) och lägger till artificiella pixlar, kommer då videon bli än mer suddig, fast med skarpa titlar och foton? Eller bara förstora till 720p? Eller låta projektorn gör förstoringen från original? All hjälp är jag tacksam för. David 0 Citera
Arclight Postad 8 december 2007 Postad 8 december 2007 Du kan upsamla bild och ändå få bra kvalité. Använder själv Instant HD när jag upsamplar till HD 720p/1080p, eller t.o.m. ibland när jag upsamplar webvideos till PAL 720x576. Så ja, har du en mjukvara med bra upsamplingsmetod så kan resultatet ändå gör dig nöjd. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.