Djin Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Hej. Har precis börjat med Premiere Elements 4.0. första adobe jag provar. Har tidigare använt Vegas 7. Vad jag undrar är om man på nått sätt kan mitt i ett ljudklipp fadea ner ljudet men bara sänka det under en viss tid för att sen höjja det. Eller måste man göra ett klipp i ljudet? 0 Citera
vesslan Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Du kna animera Fadet :p så det börjar och slutar när du vill:) 0 Citera
Djin Postad 4 december 2007 Författare Postad 4 december 2007 okej. hur då? för det är bakrundsmusiken jag vill mixa med och den har jag redan en fade i början och i slutet. 0 Citera
Creator Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Du liksom ''drar'' i ''tråden'' som finns på klippet. Obs: se till att den är inställd på ''volume''. Det är enklast om du bara liksom rycker till i tråden lite grann där du vet att musiken ska sänkas/höjas, då får du en liten punkt som du sedan kan dra vågrätt eller lodrätt, vågrätt: ändrar vilken tidpunkt som volymskillnaden ska ske, lodrätt: ändrar volymen Men som sagt, man animerar ju, jag vet inte om ngn annan smidigare metod. Den funakr skitbra, när man får in ''tekniken'' så flyter det på skitbra. 0 Citera
Djin Postad 4 december 2007 Författare Postad 4 december 2007 Jo tack. Jag lyckades lista ut det själv. Väldigt smidigt sätt att göra det på. Allting blev perfekt! dock har jag en ny fråga. Hur renderar jag filmen till .wmv? fanns inte så många format att vällja på. 0 Citera
DDeridex Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Jag har noll koll på Elements men i Pro kör man Export to Adobe Media Encoder och där kan man välja vilket format man vill spara i. En liknande funktion finns i Elements jag vet bara inte exakt var du hittar den. 0 Citera
Kranen Postad 5 december 2007 Postad 5 december 2007 Finns det ingen såkallad "Audio mixer" i Elements? Jag tycker att den är enklast att använda. 0 Citera
Djin Postad 5 december 2007 Författare Postad 5 december 2007 Ja, det finns det. Men då justerar du ljudet över hela klippet. jag vill ha olika ljudnivåer. och det löste lättast genom att trycka på fade out eller fade in några gånger så man får upp "pluppar" i tidsaxeln och sen justera det efter hur man vill ha det. Väldigt enkelt att få till. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.