Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta beror som Nicke säger på upplösningen. Om du vill så kan du köra fullskärm och sitta lite längre bort från skärmen, då brukar det se bättre ut! :D

Postad

Vad är det du tittar på?

För DVD är det där åt helvete & betyder sannolikt att nåt är paj.

För YouTube & VCD är upplösningen fullständigt normal, men om du menar att det rör sig hackigt & ryckligt så är nåt kajko.

Vad är det för mediaspelare du kör?

När ominstallerade du burken senast?

Postad
Vad är det du tittar på?

För DVD är det där åt helvete & betyder sannolikt att nåt är paj.

För YouTube & VCD är upplösningen fullständigt normal, men om du menar att det rör sig hackigt & ryckligt så är nåt kajko.

Vad är det för mediaspelare du kör?

När ominstallerade du burken senast?

Han syftar nog på att det blir suddigare i helskärm, och det blir ju så i vissa format som jag påpekat, men precis som du säger, om han menar dvd är det skumt...

Postad

efter ett tag blir all form av uppskalning "suddig" enligt min erfarenhet... själv så anser jag DVD vara lägsta acceptabla bildkvaliteen för distribution av bio-film för hemmabruk. 720p är för mig optimalt eftersom det sträcker sig över mina 1280 skärmpixlar pixel för pixel... 1080 är roligt men onödigt just för mig...

men ditt problem är ändå underligt och jag har inte sett skymten av liknande sedan Direct-Show och liknande hårdvaruuppskalningar gjort detta till a thing of the past... Jag minns den tiden då skärmen behövde ställas om till en lägre upplösning för att datorn skulle klara av att spela upp en video-film i helskärm... ahhhh ... those where the days... men så var det nog det som tog kål på min gammla 17tums bildrörsskärm... det var faan vad den klickade ibland;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...