DDeridex Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 Tjo! I tidigare versioner av Ppro fanns ett alternativ som hette "Maximise Bitrate" vilket automagiskt anpassade bitrate till hur lång filmen var. I CS3 är det lite bökigare då det alternativet inte finns. Leker man med kontrollerna och kör det typ är max 4,4 gig så blir filen 3,3 gig när den väl är i Encore. Försöker man med en större filstorlek får man ju givetvis meddelandet "File To big" eller liknande. Hur gör man för att automagiskt tränga in 1,5 timmes film eller mer med bästa resultat i CS3? Det funkade ju kalas i Ppro tidigare så varför ta bort denna fantastiska egenskap? 0 Citera
Rogge Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 Hur gör man för att automagiskt tränga in 1,5 timmes film eller mer med bästa resultat i CS3? 1. Exportera som DV-AVI från PPro CS3 2. Stäng PPro CS3 3. Öppna Encore CS3 4. Importera den fil du exporterade från PPro som en Timeline 5. Bygg och bränn din DVD Inte lika lätt som i PPro 2.0, men med samma resultat och goda möjlighet att klämma in långa filmer på en DVD. :) 0 Citera
DDeridex Postad 29 november 2007 Författare Postad 29 november 2007 Jag provade detta men noob som jag är på CS3 gjorde jag säkert något fel. Ska genast prova när jag kommer till jobbet imorgon då jag fortfarande inte fått Encore att fungera hemma. Förresten, jag importerade den nog inte alls som timeline, det var nog ett annat projekt jag lekte med. Om det fungerar som du säger är du min nya husgud och jag den på jobbet! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.